Meslek lisesi mezunlarına yeni fakülte

Yükseköğretim Kurulu “Uygulamalı Teknik Bilimler Fakültesi” açma kararı aldı. Buna göre, Meslek Lisesi çıkışlılar, alanlarının devamı niteliğindeki 4 yıllık lisans programlarında okuma imkanı, önlisans düzeyinde eğitim yapan Meslek Yüksek Okulu (MYO) çıkışlılar da lisans tamamlama fırsatı elde edebilecek. Alınan bilgiye göre, Temmuz ayında yapılan YÖK Genel Kurulu’nda, “Uygulamalı Teknik Bilimler Fakülteleri”nin açılmasına karar verildi.

Karara göre, Afyon Kocatepe, Batman, Cumhuriyet, Dumlupınar, Düzce, Fırat, Karabük, Karadeniz Teknik, Kırklareli, Kocaeli, Mersin, Muğla, Pamukkale, Sakarya, Selçuk, Süleyman Demirel Üniversiteleri ile Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü bünyesinde bulunan Teknik Eğitim Fakülteleri, Uygulamalı Teknik Bilimler Fakültesine dönüştürülecek.

Çankırı Karatekin, Ege, Gaziantep ve Uludağ Üniversiteleri bünyesinde Uygulamalı Teknik Bilimler Fakülteleri kurulacak.

Gazi Üniversitesi ve Marmara Üniversiteleri bünyesinde yer alan Teknik Eğitim Fakülteleri, meslek liselerinin öğretmen ihtiyacını karşılamak üzere eğitimine devam edecek ve bu iki üniversitede, Teknik Eğitim Fakültelerinin yanında, Uygulamalı Teknik Bilimler Fakülteleri açılacak.

Böylece, 23 üniversitede, Uygulamalı Teknik Bilimler Fakültesinin kurulmasına ve iki üniversitedeki Teknik Eğitim Fakültesinin de işlevini sürdürmesine karar verildi.

Hazırlığı 2 yıldan beri devam eden ve gerekçesi, YÖK tarafından Şubat 2007’de yayımlanan “Türkiye’nin Yükseköğretim Stratejisi” raporunda açıklanan çalışmanın, meslek lisesi çıkışlılara, alanlarının devamı niteliğindeki 4 yıllık lisans programlarında okuma imkanı vereceği, önlisans düzeyinde eğitim yapan MYO çıkışlılara da 2 2 ( lisans tamamlama) fırsatı getireceği öğrenildi.

YÖK yetkililerince yapılan açıklamada, Teknik Eğitim Fakültelerinden mezun olanların iş bulma konusunda zorlandıkları belirtilerek, sadece öğretmenlik diploması aldıkları için iş dünyasında iş bulmakta zorlandıkları kaydedildi. Bu fakültelerin, buradan mezun olanların daha rahat iş bulabilmeleri için “Uygulamalı Teknik Bilimler Fakültesi”ne dönüştürüldüğü ifade edilerek, fakültelerin iş dünyasının taleplerine uygun nitelikte, lisans düzeyinde eleman yetiştirmek üzere, uygulama ağırlıklı eğitim yapacakları bildirildi.

Ayrıca buradan mezun olup da öğretmen olmak isteyenlerin, yine Fen-Edebiyat Fakültelerinde 1.5 yıllık tezsiz yüksek lisans yaparak öğretmen olabilecekleri de belirtildi.

17 Responses to “Meslek lisesi mezunlarına yeni fakülte”


  1. 1 mustafa Ağustos 20, 2007, 1:26 pm

    ben karabüklüyüm 2 yıllık myo okudum meslek lise cıkışlıyım nasıl girebiliyoruz bu okula ne zaman acılacak bu okul bu sene mı seneye mi

  2. 2 esma Ağustos 27, 2007, 3:24 am

    bu iş bıraz zora benzıyo.bu nasıl bır acıklama nasıl bır sıstemdır.bukadar gencı umıtlendırmeye ne gerek var.adam gıbı acıklama neden yapılmaz bızım ulkemızde yaa!!defalarca okudum aynı haberı.bır suru sıtede.tum yorumlarıda okudum.bosuna umutlanmayalım bence.olmaz bu ıs.bugune kadar meslek lısesı cıkıslılar ıcın ne yapıldıkı sımdı yapılsın allah askına.hem yasalasmadı bıle bu haber.malum turkıyedeyız.belkı benım torunlarımı tutar bu yasa umıdıyle okuyorum haberı desem ınanırsınız.dedım ya burası turkıye!!!

  3. 3 nejdet Ağustos 31, 2007, 10:58 am

    inş yürürlüğe girer biz okul bittince ne olacak korkusuyla
    piskolojik sorunlar yaşıyoruz bu sene ikinci sınıfa geçtim derslerimde çok iyi ama yazık olacak diye çok korkuyorumm
    inş emeklerim boşa gitmez

  4. 4 ersan Eylül 19, 2007, 3:18 pm

    Allah aşkına insanlara ümit vermeden önce yapıcağınızdan emin olun,, ben muğla üni. teknik eğtim fakültesi , bilgisayar öğretmenliğinde okuyorum,, zamanında bende ümitlendim katsayı kalkıcak belki doktor olabileceğim diye ama üzerinden 5 sene geçti,,herneyse ben şahsen öğretmen olmak istiyorum peki bizi etkileyecekmi bu kanun onu merak ediyorum..

  5. 5 özlem kızılırmak Kasım 12, 2007, 9:21 pm

    ben erciyes meslek yüksek okulunda buyıl okumaya başladım devletten ricam okulumuzun dört yıla çıkarılması saygılarımla kayseriden sesleniyorum

  6. 6 özlem kızılırmak Kasım 12, 2007, 9:22 pm

    ben meslek yüksek okulunda buyıl okumaya başladım devletten ricam okulumuzun dört yıla çıkarılması saygılarımla kayseriden sesleniyorum erciyes ünüversitesi

  7. 7 nurullah kaya Ocak 28, 2008, 8:03 pm

    ben Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu Restorasyon Bölümünde okuyorum acaba neden Van Yüzüncü Yıl Meslek Yüksek Okulu Üniversitesi 4 yıllıga çıkmadı oranın neyi eksik _?? cevap verirseniz mutlu olurum

  8. 8 myo mezun Nisan 3, 2008, 6:52 pm

    slm arkadaşlar ben afyon kocatepe üni(tekstil) mezunum ama 8 aydır evdeym ve istanbul gibi bir yerde iş bulamıyorm düşünün halimizi başvurmadıgım yer kalmadı keşke hic okumasaydım sizi üzmek istemezdim ama bu bir gercek bizim icin hic bir şey yapmaz bu devlet

  9. 9 sinful Haziran 2, 2008, 5:36 pm

    arkadasım bende elazıg fırattan mezunum ıs arıyosan bakmıycan arkana malatyalı yım mezun olduktan sonra bır bıle kalmadım 1 yıl oldu askerlık bıtelı 1 yıldır gemı elektrongı pıyasasında calısıyorum basta zor oldu ama her sey yoluna gırıyo unı. mezunuyken ınsaatlarda calısıp santıylerde bıle yattım allah kımseye hak etmedıgı bı seyı vermez..

  10. 10 mete91 Haziran 25, 2008, 1:11 am

    ben eml lisesi 11. sınıf öğrencisiyim bilg. iletişim bölümü okuyorum tabi sözde.. ya arkadaslar burda bosuna yorum yapıyoruz bunların faydası olmas bu 4 yıllık muhabbeti duyunca umutlanmıstım ve asıl bi gercek yok ortada ve olmas herşey olumsuz o yüzden arkadaslar kimse umutlanmasın bende cıktığımda tuvalet bekciliğifalan düşünüyorum ancada onu olabilcem gibi geliyo!!!

  11. 11 kadir Temmuz 8, 2008, 12:37 am

    bende son seneye girdim boşluk içerisindeyim bende endüstri meslek lisesi son seneye girecem benmde bölümüm elektrik tesisat ve pano montajı ama bitince ne yapacağımı bilmiyorum 2 yıllıkdan dikey gecişler nasıl olunuyor hiçbir bilgim yok

  12. 12 erdi Ağustos 22, 2008, 10:55 am

    arkadaşlar ben bu sene kendimi üniye hazırlayacam meslek okulu elektrik-elektronik okuyorum lise 4 bu sene iki yıllık kalktığını yani meslek liselerinde artık direk geçiş olmadığını sölüolar doğrumu yardımcı olurmusunuz

  13. 13 nil Ağustos 26, 2008, 5:24 pm

    inş dediginiz gibi fakülte açılır bizde meslek lisesinden çıktıktan sonra ne yapacagız korkumuz olmaz en azından çünkü düz liselere tanınan ayrıcalıklar haddinden çok fazla yani açıkcası ayrım yapılıyor bizimde farkımızın oldugunu göstermk istiyoruz ama arkamızda destekçimiz yok

  14. 14 nil Ağustos 26, 2008, 5:27 pm

    bende eskişehirde okuyorum teknik okuyorum ama cidden bi faydası yok sadece çok fazla ders görüyoruz sadece atelye sabah 7 de gidiyorum akşam 5 te çıkıyorum bende lise son sınıf öğrencisiyim bence boşuna ümitlenmeyelim her sene oldugu gibi öss sistemi degişio bakalım bu sene ne olıcak eskişehirden sesleniyorum sesimize bi kulak veren yokmu

  15. 15 MUSTAFA Eylül 21, 2008, 4:56 pm

    artık ciddi olarak bir şey yapılsın meslek liseleri için

  16. 16 Ferhar Ekim 12, 2008, 4:22 am

    bende meslek lisesi mezunuyum ortaokuldan sonra Ailemin yüzünden kayıt olmuştum dil okumayı çok istiyordum ama olmadı ve sonuçta sanayi çıraklarıyla dolu bir okulu çok zorda olsa bitirmek üzereyim… yazık geçen 4 seneme tek bir kız arkadaşm bile olmadı kendime acıyorum gerçekten en güzel zamanlarım tek kelimeyle BOŞa geçti şimdide öss ve ydsye hazırlanamaya çalışıyorum biliyorum sonuç yine aynı olucak ve birilerininde önümüzü açacağını sanmam bu büyük bir HAKSIZLIKtır devletin bir an önce sistemi değiştirmesi gerek sonuçta 2 seçeneğin var ya MYO ya da yurtdışı tabi paran varsa. imam hatipleri çürütmek isteyen insanların meslek liselilerininde hayatını mahvetmesi gerçekten kötü.. YÖK başkanı nasıl rahat uyuyabiliyor.. o kadar gencin hayatını mahvettikten sonra Allah’a havale ediyorum kendilerini.

  17. 17 SİVASLI_KÜRŞAT Kasım 11, 2008, 6:54 pm

    selam arkadaşalr ben sivas endüstürüde okuyorum ve bundan önce küthaya ve zonkudlak endüstürüdede okudum ve 3 tane il ve okul gezdim büütn endüstürülerde aynı kimse biiz bişeye saymıyor ben artık endüstürüde okuyorum dmekten utanıyorum ve diksiniyorum 3 gün atolyede çalışıyorum sanki sanayi dükkanında çıragım diger liselerde okuyan arkadaşalrım matemetik biyoloji görürken ben makina yaglıyorum ve öss laf gelince konuşamıyorum hey sen yök başkanı allahından bul hemi ahyatımızı karattın seninde dilerim allahtan evladının hayatı karrır bide benim sivastaki okulumun karşısında 3 atne anadolu lisesi avr karşı karşıyayız her okula geçişimde acı veriyor


Bir Cevap Yazın

Blog içi arama

Blogumuzun tüm içeriğini aşağıdaki arama çubuğunu kullanarak inceleyebilirsiniz.

Sayaç

  • 416,125 . Kişisiniz

Arşiv –


Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

