YETENEK SINAVI NASIL YAPILIR?

Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri yetenek sınavıyla öğrenci almaktadır.Yetenek sınavlarını her okul kendi bünyesinde yapmaktadır. Anadolu Lisesi giriş sınavlarına girme zorunluluğu yoktur. Yetenek sınavına girebilmek için öğrenciler önkayıt yaptırmak zorundadırlar.
Öğrenciler mezun oldukları ilköğretim okulu müdürlüklerinden alacakları not durum çizelgesi ile girmek istedikleri Anadolu Güzel Sanatlar Liselerine ön kayıt yaptırdıktan sonra belirlenen tarihlerde başvuruda bulundukları alanları ile ilgili 3 aşamalı yetenek sınavına girerler.

RESİM
1.Asama:Desen (karakalem)
2.Asama:İmgesel Çalışma (Renkli)
3.Asama:Mülakat

MÜZİK
1.Asama :İşitme
2.Asama:Sesin Rengi ve Gürlüğü
3.Asama:Diksiyon
Sınav sonucunda her bölüm için 24 asil 24 yedek olmak üzere 48 öğrenci belirlenir.Asil listeden kontenjan dolmadığı takdirde yedek listeden sıra ile kayıt yapılır.
Okula kesin kayıt hakki kazanan öğrenciler belirlenen tarihlerde diploma nüfus cüzdanı,4 adet resim,zarf ve pullarla birlikte okul idaresine başvurarak kesin kayıt yaptırabilirler.
Okulumuz kız ve erkek yatılı olup ilgili şartları taşıyan öğrenciler yatılılığa kabul edilir.
 
ÖNEMLİ NOT :
Önkayıt son başvuru tarihi genel olarak Anadolu Liseleri giriş sınavları açıklanmadan bitmektedir. Anadolu Güzel Sanatlar lisesinin yetenek sınavına girmek isteyen öğrencilerin mağdur olmamaları için Anadolu Liselerine Giriş sınavının sonucunu beklemeden önkayıt yaptırmaları gerekmektedir.

Not: Programlamalar da sonradan herhangi bir değişiklik olabileceği için okulla sürekli irtibat halinde olunuz.
DİKKAT: HER OKUL KENDİ KOŞULLARINI BELİRLEYEBİLİR….

39 Responses to “YETENEK SINAVI NASIL YAPILIR?”


  1. 1 MİREMSU Nisan 27, 2008, 7:59 pm

    İLK DEFA ÖZEL YETENEK SINAVINA GİRİCEM İÇ MİMARLIK OKUMAK İSTİYORUM DAHA DOĞRUSU NASL BAŞVURU YAPACAĞIMI BİLMİYORUM. BU KONUDA YARDM ALMAK İSTİYORUM LÜTFEN BEKLİYORUM.

  2. 2 berna Mayıs 23, 2008, 9:40 pm

    Bende yetenek sınavına girmek istiyorum ve müzik bölümünü okumak istiyorum.Bana önerebileceğiniz bir anadolu güzel sanatlar lisesi var mı?çok kararsızımda

  3. 3 sena Haziran 8, 2008, 8:14 pm

    ben güzel sanatlar lisesi müzik bölümünü istiyorum aslında tiyatro istiyordum fakat s.urfadaki güzel sanatlar lisesinde yok!!!! müzik bölümüne görmem için ensturman calmam gerekiyormus galiba ama bu isteye baktıımda yokud bi bilg,niz varsa lütfen haberdar edermsnz??

  4. 4 çömez Haziran 15, 2008, 3:05 pm

    yha ben resm öğretmeni olmak istiodm açıkçası yetenek sınavlarına nasıl başvurcamı bilmiorum bana yardm edn lütfen resimimin iyi olduğuna inanıyorm öle sölüolar yani katılmayı başarp kazanırsm resm bölümünü okucm Allah izin werirse yardm edn arkadaşlar sakaryada oturuommm…

  5. 5 çömez Haziran 15, 2008, 3:07 pm

    sesimi duyan warmı zor durmdym nasl başwrcm yetenk sınawlarına lütfen Allah için yardmm..ayrıca başwrmayı becerirsm hangi liseyi okucmıda karar weremedm yardm edn lütfeeeenn..(çömez)

  6. 6 gizem Haziran 29, 2008, 3:58 pm

    ben tiyatro ve müzik bölümü okumak istiyorum gitar çalmayı biliyorum sesimde çok güzel çok güzel taklitte yapıyorum ama istanbulda nerede buokulların olduğunu araştırıyorum bulamıyorum

  7. 7 menekşe Temmuz 6, 2008, 2:45 pm

    müzik ögretmenligi sınavlarına girmek istiyorum ama ham öss puanım 201 yerleşebilir miyim?
    yetenegimi konuştursam öss düşük diye kaybedebilirmiyim?

  8. 8 hansel Temmuz 12, 2008, 8:27 pm

    arkaaslar slm ya yetenek sinavi söyle oluyo… güzel sanatlar lisesine veya üniversite(fakülte) girmek isteyenler agostos eylül aylarinda sinava gircekler… peki neden agostos ve eylül dedim belirli bi günü yok mu diceksiniz onuda söyliyim söyle oluyo her ilin belirli bi sinavgünü var mesela konya agostosun sonlarinda van agostosun baslarinda konya bilmem ne istanbul bilmem hangi gün bilmem anlatabildimmi umarim anlamişinizdir…
    veeeeeeeeeee cok sey anlatilmaz burda rakip havasindayiz söyliyim rakipler yok olsun diye kozlar sinavda belirlenir burda herkes söylemez sonucta rakip var bolca 100 kişiden 30 gircek gibi havadan dolayi… umarim iyi olan kazanir…

  9. 9 Antony Costa Temmuz 15, 2008, 11:16 pm

    merhaba arkadaşlar hangi üniversitenin eğitimi daha iyi diye sormuşsunuz sanırım ve sınav hakkında bilgi edinmek istemişsiniz.ben gazi üniversitesi ve uludağ üniversitesinin müzik bölümü sınavlarına girdim eğer iki üniversiteyi karşılaştırırsak size kesinlikle uludağ üniversitesini öneririm.eğitim açısından gerçekten çok iyi ve kaliteli hocaları var.dersleri ağır oluyor ama yinede size çok şey katacağından emin olabilirsiniz.gazi üniversitesinin sınavına gelince eğer çok fazla bilginiz yoksa bile size çok kolay gelecektir bundan eminim çünkü çok zorlayıcı bi sınav sistemi yok.eğer aralık,akor,ezgi,solfej ve çalgınıza olması gerektiği kadar çalışabildiyseniz bunu rahatlıkla başarırsınız.umarım birazda olsa yardımcı olabilmişimdir…
    muzikfakultesi.com’dan sizlere yardımcı olmak için ozzzgee adlı üyeden alıntı yapılmıştır

    SINAVA GİRECEK ARKADAŞLAR HANGİ EĞİTİM FAKÜLTESİNE GİDERSENİZ GİDİN İLK ÖNCE ÖĞRENİM ÖĞRENCİDE BİTER EĞER MÜZİK ÖĞRETMENİ OLMAYA KARAR VERMİŞSENİZ FARKETMEZ KANISINDAYIM AMA EĞİTİMİNİZİ KARİYER YAPMAK İÇİN TAMAMLAMAK İSTİYORSANIZ BENCE GÜZEL SANATLAR FAKÜLTELERİ DAHA İDEAL BU ARADA DEVLET KONSERVATUARLARIDA AYNI EĞİTİMİ HEMEN HEMEN VERMEYE BAŞLADI BU YÜZDEN EĞİTİM FAKÜLTELERİ İÇİNDE Bİ FARK OLDUĞUNU ZANNETMİYORUM TABİİ Kİ HOCALAR ARASI FARKLILIKLAR OLACAKTIR AMA YİNE İLK BAŞTA SÖYLEDİĞİM GİBİ ÖĞRENCİNİN KENDİSİ GAYRET VE AZİMLE HERŞEYİ ÖĞRENEBİLİR SEVGİYLE VE MÜZİKLE KALIN !…

    muzikfakultesi.com’dan sizlere yardımcı olmak için sertacci adlı üyeden alıntı yapılmıştır

    http://www.muzikegitimcileri.net

    http://www.muzikfakultesi.com

  10. 10 buğra Temmuz 15, 2008, 11:59 pm

    ya bn 8. sınıf öğrencisiyim güzel sanatlar sınavna girmek istiyorum ist. 2ciliğim we 3.lüğüm war bi kaç yerden başarı belgem war kazanmak için çok iyi olmak gerekiyomuş bn çok iyi olduğumu düşünmüyorum bide ben avni akyol güzel sanatlar lisesini istiyorum bu daha zor

  11. 11 SALİM Temmuz 16, 2008, 12:45 pm

    yetenek sınavına girmek istiyorum beden eğitimi bölümünüe gitmek istiyorum ne yapmam gerekir bunun hakkında bilgi almak istiyorum

  12. 12 yasemin Temmuz 16, 2008, 10:04 pm

    üniversitelerin web adreslrnden tel nolarını alıp arayın kesssn yardımcı olrlr

  13. 13 MUSTAFA Temmuz 22, 2008, 3:08 pm

    Ben duz lise mezunuyum nasıl kayıt yapacagım

  14. 14 VLKNTZCN Temmuz 22, 2008, 7:14 pm

    kardeş =) sakarya üniverstesi gazi üni. itü, hacettepe konservatuar ve kırıkkale müzik bölümünü seçebilirsin ?? bunların internet sitelerini takip et.. bide ankaradaysan banada ulaşabilirsin bdne elimden geldiğince yardım edebilirim bende bu sene giricem ?? mğzik bölümüğne… herkeze başarılar şimdiden

  15. 15 OKAN Temmuz 23, 2008, 10:07 am

    BU SENE YETENEK SINAVLARINI TABAN PUANLARI KAC ACABA DEVLET UNIVERSITLI KARDESIM DISARDA KALMA KORKUSU BASLADI 145 HAM ESIT AGIRLIK 155 SOZEL KARDESIM ESIT AGIRLIK CIKICLI DUZ LISE ACABA BU SENE YETEEK SINAVLARINA GIREBILIRMI VE NE ZAMN BASLIYO KAYITLAR YARDIMCI OLURSANIZ SEVINIRIM

  16. 16 piyanist Temmuz 24, 2008, 2:19 pm

    slm arkadaşlar ben bu sene gslye gircem müzik bölümüne bana ordakiler(müzik için) şöle dedi:

    Sınav 100 puan üzerinden olcak
    15 puan ritim
    50 puan sesi duyabilme
    25 puan yetenek(şarkı çalma)
    10 puan ezgi

  17. 17 sanem Temmuz 29, 2008, 11:24 am

    pıyanıst dedıgın doru ben baya bı arstırdım 4 bolumden olusuyormus ama yınede ıyce arastırmak ta fayda var ama fazla gecıktırmeyede gerek yok once bı basvurularınızı yapın derım ben cunkı bugun yapıyorum

  18. 18 sanem Temmuz 29, 2008, 11:31 am

    yetenek sınavında barajı asmak yeterlı okan ancak tercıh yapanlar arasında tabıkı en yuksek puan alanları secıyorlaR

  19. 19 özge Temmuz 29, 2008, 6:10 pm

    ilk defa yetenek sınavına gideceğim bunun için çok mutluyum ama biraz da zor gibi görünüyo ama olsun elimden geleni yapacağım

  20. 20 ayça Ağustos 11, 2008, 12:25 am

    arkadaslar her unıversıtenın kendınce belırledıgı tarıhler vardır bunun ıcın on kayıt yaptırmak gerekır .bıldıgım kadarıyla bı kısmının bitti ancak hala gec kalmıs deılsınız yetenek sınavları gec olan konservatuvarlarda var… arastırmak gerek…genelde ya 3 asamalı yada 2 asamalı olur yetenek sınavları müzk bölümleri ritm,melodi,tek ses,cıft ses,üç ses vs… calgı yada icra olarak yapılır sınavlar….sınava gırecek arkadaslara başarılar komisyon gözünüzü korkutmasın onlarda insan..:)))) sadece iplerinizi onların eline vermeyin yeter…

  21. 21 ayça Ağustos 11, 2008, 12:28 am

    ayrıca barajı gecmek yeterlı ama her okulun belırledıgı 3 lü ayrı baraj var konservatuvarlar ıcın soyluorum… müzik güzel sanatlar vs.. liselerden mezunlar ıcın 145 yeterlı,düz ve mesleki liseler ıcınse okulun belırledıgı gecerlıdır ya 165 yada 180,185 ama sınav sonucları öss puanı en yuksek alanlar etkıler dırek bırıncı olarak gırmenızı yada girememnıze bıle etken olabılır…

  22. 22 hiphop özlem Ağustos 12, 2008, 6:30 pm

    ben ilk öğretim 8.sınıfı devlet konservatuarında okumak istiyorum
    8.sınıfta devlet konservatuarı okumak için ne yapmam gerek nolur bana cevap yazın
    işte msnem: dans08_61@hotmail.com

  23. 23 hiphop özlem Ağustos 12, 2008, 6:31 pm

    ama dans bölümü okumak istiyorum
    dans08_61@hotmail.com

  24. 24 hiphop özlem Ağustos 12, 2008, 6:32 pm

    lütfen cevap yazın arkadaşlar
    LÜTFENNNNNNN………….

  25. 25 velat Ağustos 25, 2008, 9:04 pm

    ben darbuka davul batari vb gibi ritim aletleri çalıyorum.sesimi çevremdekiler biniyorlar.bende müzik le uraşıyorum
    ben an orta okul 8 gidiyorum.nasıl güzel sanatlar bülümünü okumak istiyorum yardımçı olabilir seniz çok sevinirim

  26. 26 gurkannn Eylül 13, 2008, 4:17 pm

    yhaaa béNn héM tiyatro héMDé musicc oqumaqq isdioom olumu iqisidé acabaaa ??

  27. 27 rapci_mert Ekim 10, 2008, 5:50 pm

    ben lise 1 öğrencisiyim müzik eğitimi almak istiyorum sagopa kajmer gibi bunu için alan seçtiğimde nereyi seçmem gerekiyor bana bi yardımcı olabilene şimdiden teşekkürler…

  28. 28 minnoş Kasım 20, 2008, 10:46 pm

    ben 7. sınıf öğrencisiyim ama yetenek sınavına girip güzel sanatlar lissne gtmeyi dşünüorm çnkü sesimn güzel olduuna inanıyorum ve bnim açmdan olmlu olan şey okulumuzun müziğe deer veren bir yer olması biz her sene yarışmalara katılır ve ilk 3’e girmei başarırız çnkü oklumuz grçekten gzel ssli insanlrla dolu müzik öğretmenimiz sena örenel bana yardım edeceini söledi onun bana verdii bilg size sonra yazarım

  29. 29 selin Ocak 1, 2009, 10:43 pm

    müzik bölümüne girmek istiyorum

  30. 30 ayben Ocak 2, 2009, 6:59 pm

    merhaba bende 7. sınıf öğrencisiyim bu senenin sonunda yetenek sınavına girmek istiyorumm sesimin çok güzel olduğnu söylüo arkadaşlarımm yakınlarımm hatta okul müdürümüzzz bile ama ben tiyatroyuda seviyorumm çünkü tiyatro ailede genetik bir şey annem ve babamda böle yetenek sınavlarına girmiş kazanmış ama ailesi engel olmuş anneme babası babama ise annesi şimdi size soruyorumm bu yetenek sınavına nerden girebilirimm

  31. 31 psikoressam Ocak 3, 2009, 3:47 pm

    ben kırıkkale anadolu güzel sanatlar lisesinde 3. sınıf öğrencisiyimm…hayalimde GAZİ ÜNİWERSİTESİ grafik bölümü war. ama fasla yetenekli olduğumu düşünmüorum. bna geçen seneki imgesel sınawınızda ne çıktığı hakkında bilgi werir misinizzzz. şimdiden teşekkürler

  32. 32 gizem Ocak 14, 2009, 8:08 pm

    ben keman çalıyorum galibe yetenek sınavına girmek gerekio bn nereye başvuracağım ne olu r yardım edn

  33. 33 elif Ocak 17, 2009, 7:03 pm

    ya ben 7. sınıfa gidiyuorum piyanist olmak istiyorum yetenek sınavlarına nasıl girebilirim veya girebilir miyim ? yardımcı olun çok ihtiyacım var !!!

  34. 34 elif Ocak 17, 2009, 7:10 pm

    arkadaşlar cvp yazarsanız çok mutlu olucam msn adresim : e_b_ocak@hotmail.com

  35. 35 kardelen Ocak 19, 2009, 9:21 pm

    slm arkadaslar ben yetenek sınavına ilk kez katılıcam ve hiç bı bilgim yok yardımcı olurmusunuz

  36. 36 tayfun Ocak 20, 2009, 10:30 pm

    slm b e n kendime ii ve güvendiğim insanım yetenek sınavına kazanaçak kadard güveniyom kendime ve herzamn denemkte isterimn :))

  37. 38 kerem Şubat 10, 2009, 3:35 pm

    arkadaşlar hepinize iyi güzler a.g.s.l ler hakkında bilgi almak istemişşiniz bunun için bir müzik aleti çalmak gerekmiyor kulağınız varsa sesiniz iyiyse sınavlara girip kendinizi dneyebilirsiniz puan ortalaması 3.5 in altında olmayacak katılacağınız dersin de 5 senelik ortalaması 4 ün aşağısına düşmeyecek hepinize başarılar.

  38. 39 kerem Şubat 10, 2009, 3:36 pm

    günler :)


Bir Cevap Yazın

Blog içi arama

Blogumuzun tüm içeriğini aşağıdaki arama çubuğunu kullanarak inceleyebilirsiniz.

Sayaç

  • 424,398 . Kişisiniz

Arşiv –


Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

